#manekkinpis Instagram Photos & Videos

manekkinpis - 55 posts

Top Posts

  • 📍 Brussels

Manneken Pis is the best-known symbol of the people of Brussels. There are several legends behind Manneken Pis, but the most famous is the one about Duke Godfrey III of Leuven. In 1142, the troops of this two-year-old lord were battling against the troops of the Berthouts. The troops put the infant lord in a basket and hung the basket in a tree to encourage them. From there, the boy urinated on the troops of the Berthouts, who eventually lost the battle.

Another legend states that, in the 14th century, Brussels was under siege by a foreign power. The city had held its ground for some time, so the attackers conceived of a plan to place explosive charges at the city walls. A little boy named Julianske happened to be spying on them, as they were preparing. He urinated on the burning fuse and thus saved the city.

#belgium #brussels #antwerpen #travel #trip #europe #photography #photooftheday #blogger #travelblogger #manekkinpis #legend
  • 📍 Brussels

    Manneken Pis is the best-known symbol of the people of Brussels. There are several legends behind Manneken Pis, but the most famous is the one about Duke Godfrey III of Leuven. In 1142, the troops of this two-year-old lord were battling against the troops of the Berthouts. The troops put the infant lord in a basket and hung the basket in a tree to encourage them. From there, the boy urinated on the troops of the Berthouts, who eventually lost the battle.

    Another legend states that, in the 14th century, Brussels was under siege by a foreign power. The city had held its ground for some time, so the attackers conceived of a plan to place explosive charges at the city walls. A little boy named Julianske happened to be spying on them, as they were preparing. He urinated on the burning fuse and thus saved the city.

    #belgium #brussels #antwerpen #travel #trip #europe #photography #photooftheday #blogger #travelblogger #manekkinpis #legend
  • 169 6 10 December, 2019
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas🇧🇪
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas 🇧🇪
  • 1,872 33 2 March, 2019
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Tive sorte de vê-lo num dos dias que estava vestido. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas🇧🇪
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Tive sorte de vê-lo num dos dias que estava vestido. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas 🇧🇪
  • 862 12 2 March, 2019
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. São dezenas de versões, souvenirs etc. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas🇧🇪
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. São dezenas de versões, souvenirs etc. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas 🇧🇪
  • 1,329 27 2 March, 2019
  • 6. Manekkin Pis, Brussels. Checked 😍✅
.
Salah satu icon Belgia yang paling gue pengen datengin. Tapi pas nyampe sana rada zonk karena ternyata eh ternyata cuma pojokan begini doang 😂 mana si dedek pipisnya lagi pake kostum gonjreng begini pula sampe ga keliatan komuknya. Btw, kenapa patung anak kecil telenji pipis ini jadi salah satu landmark Belgia? Ada 2 mitos sejarahnya;
.

1. Dikisahkan ada anak bangsawan Belgia yang ilang di keramaian, panik dong ya si bapak.. muter2 nyari gak ketemu. Tiba2 ada salah satu sobat missqueen nemuin si anak kecil itu, kebetulan lagi pipis (?). Bangsawannya seneng banget kan.. akhirnya dia bikin patung anaknya buat apresiasi ke rakyat Belgia yang baik hati dan tyda sombong.
2. Dikisahkan ada anak kecil pipis sembarangan di suatu tempat. Ternyata tempat itu adalah persembunyian bom rakitan yang bisa ngancurin desa. Gara2 dipipisin jadinya bomnya keburu mati. Nahh perbuatan mulia si anak ini kemudian dijadiin patung. :’)
.
Wallahualam yang mana yang bener. Bisa jadi cerita dikarang2 aja biar ada icon yang bisa dijadiin daya tarik turis 😂 #suudzon
.
Seberangnya Manekkin Pis ada toko cokelat Godiva, a belgian chocolate yang vastinya endes surendes.
.
.
#belgia #manekkinpis #manekkenpis #belgium #brussels #ayundatravelling #visitbrussels #visitbelgium
  • 6. Manekkin Pis, Brussels. Checked 😍✅
    .
    Salah satu icon Belgia yang paling gue pengen datengin. Tapi pas nyampe sana rada zonk karena ternyata eh ternyata cuma pojokan begini doang 😂 mana si dedek pipisnya lagi pake kostum gonjreng begini pula sampe ga keliatan komuknya. Btw, kenapa patung anak kecil telenji pipis ini jadi salah satu landmark Belgia? Ada 2 mitos sejarahnya;
    .

    1. Dikisahkan ada anak bangsawan Belgia yang ilang di keramaian, panik dong ya si bapak.. muter2 nyari gak ketemu. Tiba2 ada salah satu sobat missqueen nemuin si anak kecil itu, kebetulan lagi pipis (?). Bangsawannya seneng banget kan.. akhirnya dia bikin patung anaknya buat apresiasi ke rakyat Belgia yang baik hati dan tyda sombong.
    2. Dikisahkan ada anak kecil pipis sembarangan di suatu tempat. Ternyata tempat itu adalah persembunyian bom rakitan yang bisa ngancurin desa. Gara2 dipipisin jadinya bomnya keburu mati. Nahh perbuatan mulia si anak ini kemudian dijadiin patung. :’)
    .
    Wallahualam yang mana yang bener. Bisa jadi cerita dikarang2 aja biar ada icon yang bisa dijadiin daya tarik turis 😂 #suudzon
    .
    Seberangnya Manekkin Pis ada toko cokelat Godiva, a belgian chocolate yang vastinya endes surendes.
    .
    .
    #belgia #manekkinpis #manekkenpis #belgium #brussels #ayundatravelling #visitbrussels #visitbelgium
  • 564 3 4 March, 2019

Latest Instagram Posts

  • 📍 Brussels

Manneken Pis is the best-known symbol of the people of Brussels. There are several legends behind Manneken Pis, but the most famous is the one about Duke Godfrey III of Leuven. In 1142, the troops of this two-year-old lord were battling against the troops of the Berthouts. The troops put the infant lord in a basket and hung the basket in a tree to encourage them. From there, the boy urinated on the troops of the Berthouts, who eventually lost the battle.

Another legend states that, in the 14th century, Brussels was under siege by a foreign power. The city had held its ground for some time, so the attackers conceived of a plan to place explosive charges at the city walls. A little boy named Julianske happened to be spying on them, as they were preparing. He urinated on the burning fuse and thus saved the city.

#belgium #brussels #antwerpen #travel #trip #europe #photography #photooftheday #blogger #travelblogger #manekkinpis #legend
  • 📍 Brussels

    Manneken Pis is the best-known symbol of the people of Brussels. There are several legends behind Manneken Pis, but the most famous is the one about Duke Godfrey III of Leuven. In 1142, the troops of this two-year-old lord were battling against the troops of the Berthouts. The troops put the infant lord in a basket and hung the basket in a tree to encourage them. From there, the boy urinated on the troops of the Berthouts, who eventually lost the battle.

    Another legend states that, in the 14th century, Brussels was under siege by a foreign power. The city had held its ground for some time, so the attackers conceived of a plan to place explosive charges at the city walls. A little boy named Julianske happened to be spying on them, as they were preparing. He urinated on the burning fuse and thus saved the city.

    #belgium #brussels #antwerpen #travel #trip #europe #photography #photooftheday #blogger #travelblogger #manekkinpis #legend
  • 169 6 10 December, 2019
  • O Manneken-pis é o mais antigo «residente» de Bruxelas e os habitantes são muito orgulhosos dele. A estátua de bronze original (se encontra no Musée de la Ville de Bruxelles) foi criado por Jerome Duquesnoy I em 1619, para substituir uma versão anterior de pedra, e tem sobrevivido a bombardeios (1695), a revolução (1830), duas guerras mundiais, e de vários sequestros.

Periodicamente, durante todo o ano, o “menino nu” é vestido em trajes feitos sob medida para ele. Seu guarda-roupa é de fazer inveja a qualquer mortal, já que inclui mais de 800 figurinos diferentes também em exposição no Musée de la Ville.
. 📍Bruxelas, Bélgica 🇧🇪 .
.
#europe #eurotrip #europetravel #eurotrip2019 #belgium #brussels #brasileirospelomundo #brasileirosnaeuropa #viajarsempre #manekkinpis
  • O Manneken-pis é o mais antigo «residente» de Bruxelas e os habitantes são muito orgulhosos dele. A estátua de bronze original (se encontra no Musée de la Ville de Bruxelles) foi criado por Jerome Duquesnoy I em 1619, para substituir uma versão anterior de pedra, e tem sobrevivido a bombardeios (1695), a revolução (1830), duas guerras mundiais, e de vários sequestros.

    Periodicamente, durante todo o ano, o “menino nu” é vestido em trajes feitos sob medida para ele. Seu guarda-roupa é de fazer inveja a qualquer mortal, já que inclui mais de 800 figurinos diferentes também em exposição no Musée de la Ville.
    . 📍Bruxelas, Bélgica 🇧🇪 .
    .
    #europe #eurotrip #europetravel #eurotrip2019 #belgium #brussels #brasileirospelomundo #brasileirosnaeuropa #viajarsempre #manekkinpis
  • 14 0 1 December, 2019
  • Some randoms from Bruxelles.
  • Some randoms from Bruxelles.
  • 59 1 22 July, 2019
  • 6. Manekkin Pis, Brussels. Checked 😍✅
.
Salah satu icon Belgia yang paling gue pengen datengin. Tapi pas nyampe sana rada zonk karena ternyata eh ternyata cuma pojokan begini doang 😂 mana si dedek pipisnya lagi pake kostum gonjreng begini pula sampe ga keliatan komuknya. Btw, kenapa patung anak kecil telenji pipis ini jadi salah satu landmark Belgia? Ada 2 mitos sejarahnya;
.

1. Dikisahkan ada anak bangsawan Belgia yang ilang di keramaian, panik dong ya si bapak.. muter2 nyari gak ketemu. Tiba2 ada salah satu sobat missqueen nemuin si anak kecil itu, kebetulan lagi pipis (?). Bangsawannya seneng banget kan.. akhirnya dia bikin patung anaknya buat apresiasi ke rakyat Belgia yang baik hati dan tyda sombong.
2. Dikisahkan ada anak kecil pipis sembarangan di suatu tempat. Ternyata tempat itu adalah persembunyian bom rakitan yang bisa ngancurin desa. Gara2 dipipisin jadinya bomnya keburu mati. Nahh perbuatan mulia si anak ini kemudian dijadiin patung. :’)
.
Wallahualam yang mana yang bener. Bisa jadi cerita dikarang2 aja biar ada icon yang bisa dijadiin daya tarik turis 😂 #suudzon
.
Seberangnya Manekkin Pis ada toko cokelat Godiva, a belgian chocolate yang vastinya endes surendes.
.
.
#belgia #manekkinpis #manekkenpis #belgium #brussels #ayundatravelling #visitbrussels #visitbelgium
  • 6. Manekkin Pis, Brussels. Checked 😍✅
    .
    Salah satu icon Belgia yang paling gue pengen datengin. Tapi pas nyampe sana rada zonk karena ternyata eh ternyata cuma pojokan begini doang 😂 mana si dedek pipisnya lagi pake kostum gonjreng begini pula sampe ga keliatan komuknya. Btw, kenapa patung anak kecil telenji pipis ini jadi salah satu landmark Belgia? Ada 2 mitos sejarahnya;
    .

    1. Dikisahkan ada anak bangsawan Belgia yang ilang di keramaian, panik dong ya si bapak.. muter2 nyari gak ketemu. Tiba2 ada salah satu sobat missqueen nemuin si anak kecil itu, kebetulan lagi pipis (?). Bangsawannya seneng banget kan.. akhirnya dia bikin patung anaknya buat apresiasi ke rakyat Belgia yang baik hati dan tyda sombong.
    2. Dikisahkan ada anak kecil pipis sembarangan di suatu tempat. Ternyata tempat itu adalah persembunyian bom rakitan yang bisa ngancurin desa. Gara2 dipipisin jadinya bomnya keburu mati. Nahh perbuatan mulia si anak ini kemudian dijadiin patung. :’)
    .
    Wallahualam yang mana yang bener. Bisa jadi cerita dikarang2 aja biar ada icon yang bisa dijadiin daya tarik turis 😂 #suudzon
    .
    Seberangnya Manekkin Pis ada toko cokelat Godiva, a belgian chocolate yang vastinya endes surendes.
    .
    .
    #belgia #manekkinpis #manekkenpis #belgium #brussels #ayundatravelling #visitbrussels #visitbelgium
  • 564 3 4 March, 2019
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. São dezenas de versões, souvenirs etc. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas🇧🇪
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. São dezenas de versões, souvenirs etc. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas 🇧🇪
  • 1,329 27 2 March, 2019
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Tive sorte de vê-lo num dos dias que estava vestido. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas🇧🇪
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Tive sorte de vê-lo num dos dias que estava vestido. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas 🇧🇪
  • 862 12 2 March, 2019
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas🇧🇪
  • Pequeninho e antológico o Manekkin Pis é símbolo de Bruxelas - tipo torre Eiffel em Paris. Mais de mil figurinos foram criados pra ele - mostro mais stories! #manekkinpis #manequinho #bruxelas 🇧🇪
  • 1,872 33 2 March, 2019
  • Apparently the fountain with the boy peeing into it is super famous in Brussels. #what #manekkinpis
  • Apparently the fountain with the boy peeing into it is super famous in Brussels. #what #manekkinpis
  • 26 0 20 October, 2015